Fobii – cele mai ciudate si nu numai

FOBIEStare patologică de neliniște și de frică obsedantă, lipsită de o cauză obiectivă sau precisă. ♦ Repulsie, antipatie pentru ceva. – Din fr. phobie.

Astazi vom vorbi despre fobii. Fiecare dintre noi are o fobie ,ciudata sau nu, face parte din noi. Eu nu am multe fobii. Aveam ceva mai multe cand eram mica , dar cu timpul am trecut peste.

Am sa va pun mai jos o lista cu cele mai ciudate 20 de fobii si linkul de unde am luat-o. Sunt unele demne de tot rasul si ma uimeste faptul ca exista asemenea fobii.

*****************************************************************************

Link : Contraboli.ro

Fobia reprezinta o frica intensa, irationala, persistenta in fata unor anumite situatii, obiecte, activitati sau persoane. Simptomul principal al acestei dereglari este dorinta excesiva, irationala, inexplicabila de a evita subiectul ce o provoaca.

Fobiile sunt cele mai raspandite tulburari ce implica nelinistea, cu o prevalenta de 8.7 % – 18.1 % in randul americanilor. In randul femeilor, ele sunt cele mai frecvente boli mentale, pentru toate grupele de varste.  

1) alodaxofobia = frica in fata opiniilor altor persoane

2) barofobia = frica de graviditate ( De fapt e frica de gravitatie..dar fie🙂 )

3) logizomecanofobia = frica de computere  – Ok deci daca esti inapoiat tehnologic , dai vina pe frica de computere…

4) dextrofobia = frica de obiecte situate in partea dreapta a corpului

5) eufobia = frica de a auzi vesti bune

6) francofobia = frica de francezi sau cultura franceza

7) genufobia = frica de genunchi

8 ) ideofobia = frica de idei

9) selenofobia = frica de luna

10) uranofobia = frica de rai  ( Mda.. Satanistilor…voi erati !!😆 )

11) plutofobia = frica de bogatie  Ok…deci de asta sunt atatia oameni saraci pe lumea asta.. le e frica de bogatie..😆

12) gamofobia = frica de casatorie

13) genofobia = frica de sex ( ATAT!!! chiar nu imi imaginam ca exista persoane carora sa le fie frica de sex.. )

14) hipopotomonstrosecvipedaliofobia = frica de cuvinte lungi ( Stii suferi de <– ..care in sinea ei  e un cuvant enorm )

15) venustrafobia = frica de femei frumoase

16) vitricofobia = frica de tata vitreg

17) xantofobia = frica de culoarea galben sau cuvantul “galben”

18) xenoglosofobia = frica de limbi straine

19) triskaidekafobia = frica de numarul 13

20) ripofobia = frica de actul defecatiei – OK!!!Acuma nah..e trist sa iti fie frica sa te caci😆 ( pardon my french )

*********************************************************************************

Acestea fiind spuse , am sa adaug si cateva fobii gasite de mine in timp ce parcurgeam lista ASTA.

Hexakosioihexekontahexaphobia – Fear of the number 666 – mda asta ii scuza pe toti fanaticii religiosi…

Paraskavedekatriaphobia – Fear of Friday the 13th. — Aha! deci  nu e numai superstitie imbecila..chiar e o fobie..asta si frica de pisici😆 ( pt voi astia fobici … Sunt nascuta pe 13…:lol: )

Ithyphallophobia– Fear of seeing, thinking about or having an erect penis. – Ok..inteleg ca poate pentru unii e dureros sa isi vada “micul” instrument erect , dar chiar si asa… de ce ti-ar fi frica de ceva care face parte din tine la urma urmei??

Oneirogmophobia – Fear of wet dreams  — Din aceasi clasificare face parte si fobia asta. Imi aduc aminte cand eram in generala si toti baietii vorbeau in spatele clasei despre vise umede si despre cat de exaltati sunt de apropierea pubertatii. Mi-e greu sa imi imaginez ca cineva are o frica obsesiva de acest lucru.. la urma urmei se spune ca e placut..

Medomalacuphobia – Fear of losing an erection. — Aici baieti …va inteleg… Imi imaginez ca e tare nashpa sa iti pierzi “duritatea” in mijlocul unui act sexual..ca sa nu mai vorbim de faptul ca vei fi facut de ras in cercul de prietene ale sotiei/iubitei.

Omphalophobia – Fear of belly buttons. — Aici am ras cu lacrimi…😆 Ce anume te-ar indemna sa iti fie frica de burice?

Melophobia – Fear or hatred of music — mda.. din pacate cunosc un astfel de om.. orice chestie melodioasa il enerveaza si cand aude muzica isi pune mainile pe urechi si de cele mai multe ori fuge de la fata locului… Trist..

Judeophobia – Fear of Jews ( a se citi Hitler :lol:  )

Phengophobia – Fear of daylight or sunshine. ( This is for all of you vamp-wannabe’s out there ) — Bah mie nu mi-e frica dar ma deranjeaza la ochi si daca stau mult in soare fac photodermatoza , care credeti-ma doare si ustura si fac febra…si e nashpa!!

Proctophobia- Fear of rectums

Rhypophobia– Fear of defecation. — astea doua sunt tari rau😆

Rhytiphobia – Fear of getting wrinkles. — Si iata si motivul pentru care atatea femei isi fac operatii estetice cand inca nu au nevoie…😆 A se citi Nicole Kidman

Scopophobia or Scoptophobia – Fear of being seen or stared at. — Ok! recunosc!!! Urasc sa se holbeze lumea la mine… dar asta nu inseamna ca sunt fobica nu?

Selaphobia – Fear of light flashes. – Again.. nu imi frica de asa ceva…dar nu suport lumina puternica… sau in flash-uri.. Intr-o discoteca..sunt ca un liliac ziua..

Sitophobia or Sitiophobia– Fear of food or eating. (Cibophobia)  — oamenii astia sunt chiar tristi.. Din ce traiesc daca le e frica de mancare? Din apa si aer? Sau se hranesc prin perfuzii ??

Tonitrophobia – Fear of thunder  — Va spuneam mai sus ca atunci cand eram mica aveam multe fobii, dar peste unele am trecut odata cu maturizarea… Asta e una din ele…

Carcinophobia –  Fear of cancerOk pe asta o inteleg, faci cancer ai 90% sanse sa crapi. Dar totusi..cunosc pe cineva care spunea urmatoarele  : ” Nu aprinde betisoare parfumate ca faci cancer, nu fuma – faci cancer, nu tine lumina prea mult aprinsa – faci cancer.. ” Cam din orice , faci cancer…😐 C’mon !!!!!

**************************************

Si acum cateva fobii ale mele 😀
Coulrophobia – Fear of clowns. — Eu si Johnny Depp!😆 Cand eram mica si mergeam cu mama la circ , cand apareau clovnii ne mutam mereu mai sus ca sa stau departe de ei… Cand ii vad in poze sau asa nu am nici o treaba , dar live…nu stiu pe unde sa ma mai tarasc ca sa ma ascund…

Claustrofobia – Fear of confined places.  — Vrei sa ma pedepsesti sever ?? Inchide-ma intr-o debara… dar sa ai telefonul la indemana ca sa suni la 112…

Acrophobia – Fear of Heights  — Da , da …stiu e trist.. dar sincera sa fiu urasc sa ma uit in jos de la inaltime..Mereu am impresia ca o sa cad.. Poate si datorita faptului ca de mica visez ca pic de la inaltime si mor , desi niciodata nu am atins pavajul …mereu ma trezesc inainte..

Cam asta ar fi dragii mei… Acum intrebarea este …

CARE SUNT FOBIILE VOASTRE?

Eu le-am spus pe ale mele , astept mesaje de la voi cu fobiile voastre😀

3 responses to “Fobii – cele mai ciudate si nu numai

  1. Pingback: Fobii – cele mai ciudate si nu numai - Ziarul toateBlogurile.ro

  2. Nu stiu exact cum ii spune, dar mie imi e frica sa nu cad. Mereu cand urc scarile, ma vad pe burta, cu buza ori capul spart.
    Tata a zis ca se trage cand am cazut din castanul de pe campul din fata casei, dar nu a fost o cazatura, eu am facut manefra de saritura, dar mi-a alunecat mana de pe craca. Oricum, m-am ales cu doua cicatrici frumoase pe picior ca am cazut cu el sub mine.
    Daca ar fi asa, ar trebui sa imi fie frica si de garduri, fiindca am sarit peste unul cand am fost mica mi si-a intrat o sarma in mana, fix la incheietura. Acum am o cicatrice de zici ca am vrut sa imi tai vena dar nu m-a tinut numai un cm. Inca imi place sa ma catar prin pomi, si o fac cel mai des in parcul copiilor din Arad…
    Nah, nu stiu. Imi e frica sa nu cad cand urc ori cobor scarile.

Leave a Reply

