Mesajele in masa sau “mass-urile”

De cand s-a inventat acest program dragut numit Messenger si de cand ne-am emancipat si noi si avem net prin fibra optica, Wireless, etc si nu mai stam sa dam la manivela la Dial-up cum era pe vremuri , toata lumea foloseste internetul pentru a comunica. De la mic la mare , indiferent de varsta , etnie sau credinte internetul ne primeste pe toti cu bratele deschise facandu-ne mai usoara comunicarea.

Dar aici intervin si anumiti factori, spre exemplu conversatiile pot fi urmarite si stocate intr-o baza de date, userele ( id-urile ) pot fi furate impreuna cu parole si altele asemanatoare. Daca pui o poza pe un site fii sigur ca o sa ti-o fure cineva si o va folosi in scopuri mai mult sau mai putin ortodoxe, ca sa nu mai vorbim de faptul ca dam o gramada de bani pe tehnologia numita laptopuri , Iphone-uri, PC-uri, Notebook-uri pe care mai apoi le stricam fiindca luam virusi sau alte traznai de pe net. Evident o alta forma de stres sunt mesajele in masa sau MASS-urile asa cum sunt cunoscute in “argoul” de mess… Aceste mass-uri sunt date de prietenii de prin lista ta sau de cei din lista prietenilor tai si ei le dau mai departe. Nu zic nu!! Ca si eu dau mass-uri , dar numai cand am ceva important de zis. O invitatie la o seara festiva, la un concert, un anunt important, mass-uri de interes general. Dar nu dau mass-uri ca cel pe care l-am primit mai devreme ( si care nu este singurul.. primesc mii de astfel de mass-uri lunar ):

“Fata ii spune unui baiat: “Iti plac?” El a raspuns: “Nu” Ea l-aintrebat: ”Ma gasesti draguta ?” El a raspuns: ”Nu” Ea l-a intrebat: ”Ma aflu in inima ta ?” El a raspuns: ”Nu” Pentru ultima data, ea l-a intrebat: ”Daca plec, vei plange dupa mine ?” El a raspuns: ”Nu” Ea a plecat trista. Si atunci el a prins-o de mana, spunandu-i: ”Eu nu te plac, eu te iubesc. Nu te gasesc draguta, te gasesc superba. Tu nu esti in inima mea, tu esti insasi inima mea. Eu nu voi plange dupa tine daca pleci, eu voi muri dupa tine.” In aceasta seara, la miezul noptii, dragostea ta iti va spune ca te iubeste ! Ceva dragut ti se va intimpla maine intre 13-16 iar daca nu il trimiti la toti din lista ta in decurs de o ora ,vei avea ghinion dar nu si la cel care l-a trimis.”

Sau desigur vestitele mass-uri despre Elodia , boala unei fetite inexistente care iti spune sa trimiti bani la un numar de cont ..date ce nu se pot verifica, alte mass-uri asemanatoare cu cel de sus…

Ceea ce ma distreaza este faptul ca sunt o gramada care dau astfel de mass-uri mai departe. Si cele mai amuzante sunt cele in care spune ” daca nu dai mai departe se va intampla – nu stiu ce – ” . Ma uitam acum doua zile la trailerul unui film numit Chain Letter cu Nikki Reed ( multi probabil o stiti in rolul lui Rosalie Hale Cullen din Twilight Saga ) in rolul principal. Filmul are ca subiect exact acest tip de chain letters sau mass-uri. Un ucigas maniac in serie ii ucidea pe toti cei care refuzau sa dea mai departe  o scrisoare in lant. Amuzant ? Poate .. trist e ca exista astfel de oameni pe acest pamant care chiar iau in serios ceea ce scrie intr-un mass. Un mass poate fi generat de un virus pe care il are o persoana in PC , sau poate fi o gluma , cea scris la plictiseala precum Popescu Lucica sufera de cancer. trimite  –  o suma de bani –  la contul BXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. Eu nu cred in astfel de mass-uri , si nici nu sfatuiesc pe nimeni sa o faca. Da!! Daca este ceva veridic, ceva ce poate fi verificat, o actiune din partea unei fundatii de binefacere cunoscuta ce poate fi verificata, daca as dispune de bani as trimite. Fiindca imi este mila de cei ce sufera de anumite boli grave si nu au resursele necesare pentru a le combate si ma pun in locul lor. Dar astfel de mesaje fara nici o noima… I’m not stupid…I smell fraud…

 

Ca sa nu mai vorbim de numerele de telefon date prin mass-uri , schimbul de liste de messenger de te trezesti ca iti da X-ulescu add si tu habar nu ai cine e… si face glume aiurea sau mai stiu eu ce. Sau dai click pe un link ce a venit sub forma de mass si te duce pe un site de unde iei un virus Trojan si cineva iti intra in calculator sau alti virusi similari prin intermediul carora ti se fura fisiere , parole si altele din PC.

Tehnologia ne ajuta sa comunicam, dar in acelasi timp trebuie sa avem grija sa nu fim luati de prosti si bagati in probleme cu virusi , oameni nebuni si altele. De asemenea nu va dati numere de telefon sau date personale prin YM. Pot fi furate si folosite in scopuri deloc ortodoxe.

 

Cam atat pentru seara asta !

Take care, va las in compania unei piese frumoase  si ne vedem maine cu un alt post de “interes general” !

Noapte Buna!

 

2 responses to “Mesajele in masa sau “mass-urile”

  1. Vai mie imi zici… deci de cand am eu messenger, m-au tampit frate cu mass-urile astea si cum ca voi avea 1857852418514672415 ani de ghinion daca nu il trimit mai departe sau ca o sa imi moara stiu eu ce ruda. Barem nu iti mai zic de ala Rares (cica) cel care zicea ca daca trimiti mass-ul asta mai departe Yahoo si AOL ii dau 5 centi.

    Prima data pe la 14 – 15 ani asa, cand mi-am facut ID-ul, eu, persoana cu suflet, dadeam massu` mai departe asta pana cand m-am prins ca e vrajeala…
    Dar stii unde vine partea funny, ca am prieteni il lista de mess de-o seama cu mine, am trecut prin aceeasi experienta (referitor la asta cu massu` respectiv) si culmea, inca il mai trimit!!! Deci, incredibil frate! Le-am mai si spus: ‘Bai, asta e inventat de cand mi-am facut eu ID de mess, adica de acu vre-o 5-6 ani fratilor!”…. Am impresia la un moment dat, ca unii sunt un pic (sau un pic mai mult) batuti in cap…

  2. Urasc massurile. Nu dau decat daca e sa imi instiintez colegii de ceva sau sa le trimit vreun link util. In rest, nu dau si nu dau mai departe. Ce ma enerveaza pe mine cel mai tare sunt persoanele care dau massuri de genul “cine vorbeste cu mine buzz”, “nu vorbeste nimeni?”, “bine, m-am suparat, pa” sau “buna all”, “nb all”, “am plecat”, etc. Ma intreb oare de ce nu primesc mass cand se duce la toaleta, daca tot vrea sa impartaseasca totul cu toata lumea. In general dau ignore fara drept de apel la astfel de persoane.

Leave a Reply

