Ce inseamna sa fii barman

I was surfing the web the other day –  asa cum zice americanul😆 Si am dat de o chestie interesanta pe un site numit Points in case – 11 awesome things about being a bartender unde un tip Casey Freeman ne spune 11 lucruri super despre cum e sa fi barman, pe vremea cand era el barman. In America se pare ca lucrurile se intampla alfel decat in Romania in aceasta industrie.

In primul rand noi nu prea avem Bounceri – Bodyguarzi la usile cluburilor sau barurilor, barmanii nostri nu prea stau la facut show-uri cu sticle , atras clientii la cumparat tot mai multa bautura. Aici doar te duci la bar si ceri ce vrei si aia iti da iti cere banii si punct ! Nici o vorba , nimic. Bine sunt si micile exceptii cum ar fi barul Interbelic de pe Lipscani. Acolo barmanii sunt acreditati , au diploma  si sunt participanti si castigatori a catorva concursuri de profil. Interactioneaza in mod placut cu clientela , fac show-uri cu sticle , mici cocktail-uri menite sa atraga clientii si tot asa. E cam singurul bar in care am intrat si se face asa ceva. Asta da bar!

Dupa o experienta de 5 ani unde am lucrat ca barman in diverse locatii , de la bomba de pe Slanic nr2 , supranumita “Sovata” sau “Wazz-UP!” , un bar de rockeri mic , afumat si cu toaleta defecta , unde mi-am petrecut 2 ani din viata lucrand intr-un mediu afumat , urat mirositor cateodata , inchis , ingust si prost sonorizat. Dar era Nirvana pentru mine! Acolo am cunoscut multi oameni buni si inteligenti si foarte de treaba si tot acolo am dus cei mai frumosi , amuzanti si interesanti ani ai mei. Cateodata imi e dor de locul ala si imi pare rau ca s-a inchis.

Dupa care am lucrat in diferite restaurante de 4-5 stele , impreuna cu o echipa de ospatari care imi aduceau clienti la bar stiind ca fac vanzare mare, pana la bodega “Backdoor” de la Romana unde de la o vanzare de 6,5 ron pe seara am dus-o la 3500 – 3600 Ron pe seara in timpul saptamanii si in week-end cateodata treceam de 5000 ron.

Acum duc lipsa de modestie si spun ca sunt chiar buna la ceea ce fac in spatele unui bar. Sunt poeta , sunt magician ,  sunt Zen Chick care face cocktail-uri bune. Si imi e dor de vremurile acelea. Si o sa imi iau diploma aceea atestata de barman si o sa ma duc sa mai invart sticle si sa torn bauturi colorate.

 

One response to “Ce inseamna sa fii barman

  1. Buna ai spus ca ai lucract in Sovata 2 ani cum the chema si cine esti am umblat mult pe acolo si am cunoscut multa lume…am fost nevoit sa plec din tara si cand m-am reintors era inchisa da-mi un semn daca vrei sa vb

Leave a Reply

